środa, 21 grudnia 2011

Ja po prostu kocham święta!

Tradycyjnie jak co roku robię pierniki, bez których nie wyobrażam sobie Bożego Narodzenia. Tym razem z moim małym pomocnikiem, który koniecznie chciał spróbować surowego ciasta :)

W tym roku nowy przepis i pierniczki są "ekologiczne" bez proszku, sody i sztucznych lukrów no i co najważniejsze wyszły pyszne!!
Wraz z zapachem pierników pojawiła się u mnie domu ukochana choinka.
Na razie jest tylko gwiazdka na czubku i światełka, a jutro ubieranie oczywiście
z moim malutkim pomocnikiem :)
Co tu dużo mówić ja po prostu kocham święta!!!A moja miłość do świąt tym większa, że to dopiero drugie święta mojego synka.
Oj już nie mogę się doczekać wigili...

Oczywiście podaję przepis na pierniczki i życzę wszystkim smacznego.

KRUCHE ŚWIĄTECZNE PIERNICZKI

Składniki:
4 szklanki mąki
300 g masła
100g drobnego cukru trzcinowego Cukier Królewski
1 przyprawa piernikowa najlepiej z zawartością kardamonu.
½ szklanki miodu
6 łyżek śmietany (ja dałam trochę więcej)

lukier pomarańczowy:
150 g cukru pudru
drobno starta skórka z dwóch pomarańczy
sok z cytryny, sok z pomarańczy.

Przygotowanie:
Mąkę, masło, cukier i przyprawę piernikową rozcieramy palcami, aż uzyskamy kruszonkę. Można to zrobić w dużym robocie kuchennym z ostrzem. Do masy dodajemy miód, śmietanę i całość chwilę zagniatamy. Ciasto na pierniczki najlepiej zagnieść wcześniej i wstawić do lodówki.
Wyjmujemy je z lodówki i używając odrobiny mąki do podsypania rozwałkowujemy je na placek grubości około 3 - 4 mm. Wycinamy foremkami różne kształty i przekładamy na blachę z papierem do pieczenia. Wkładamy do piekarnika nastawionego na 180 stopni z termoobiegiem. Pieczemy na złoto – brązowo ok.18-20 minut.Pierniczki pokrywamy lukrem pomarańczowym: cukier puder mieszamy ze skórką pomarańczową i dodajemy odrobinę soku z cytryny.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz